KULINARNIE CZYLI PRZEPIS NA ZUPĘ MLECZNĄ Z DYNIĄ I ZACIERKAMI



 
Kiedy kupiłam dynię postanowiłam zrobić zupę krem z curry ale
Narzeczony zaprotestował, że jak dynia to tylko z mlekiem. No i jest ;)



 
Zupa mleczna z dynią i zacierkami


Składniki:

Zupa

*litr mleka

*dynia

*cukier (do smaku, dodawany na talerzu)


Zacierki

*jajko

*kilka łyżek mąki

*sól


Przygotowanie:

1. Dynię kroimy w kostkę, wcześniej obieramy oraz wydłubujemy
miąższ i pestki. Gotujemy w wodzie ok. 20 minut, aby dynia była bardziej
miękka.


2. Odlewamy wodę. Dynię można ugnieść widelcem albo zblenderować.


3. W garnku gotujemy mleko, oczywiście na małym ogniu i pilnujemy.
Gdy mleko będzie gorące dodajemy dynię i gotujemy.


4. Robimy zacierki: jajko, mąkę i odrobinę soli mieszamy i
ugniatamy ręką. Jeżeli ciasto będzie lepkie dodajemy mąkę. Kiedy ciasto będzie
wyrobione i gotowe odrywamy malutkie kawałki ciasta kciukiem i palcem
wskazującym i delikatnie rolujemy. (Możecie rolować możecie tylko odrywać, kto
jak woli). Dodajemy zacierki do zupy i gotujemy jeszcze ok. 5 minut.


5. Zupę na talerzu można posypać cukrem do smaku i gotowe ;)


Zrobienie zupy nie zajmuje dużo czasu, ale jest trochę
absorbujące, ponieważ cały czas trzeba pilnować mleka żeby się nie przypaliło.


 
  Niestety wygląd zupy nie zachęca i nie wiem czy zrobienie zdjęcia zupie mlecznej aby wyglądała dobrze jest w ogóle możliwe ;)


Kolejny Punkt z moich jesiennych planów i postanowień skreślony ;)


1. W końcu kupić dynię i
zrobić z niej coś smacznego. (Wykonane!)

2. Zmienić dekoracje w mieszkaniu. (zmieniłam poszewkę i wyjęłam
sowę. Odrobinę wosków dosypuję do tealighta żeby nie dusić kota. Uzbierałam szyszki
w lesie ale nie mam pomysłu jak je wyeksponować)

3. Chwile z kawą i herbatą (a dokładniej z truskawkową kawą i
białą herbatą ze sklepu ,,Czas na herbatę”)

4. Jak herbata to koc a jak koc to obowiązkowo książka
(przeczytałam 4 książki kolejne w kolejce)

5. Capsule wardrobe (idzie mi coraz lepiej, więcej w planowanym
poście ,,Nowości w szafie”)

6. Makijaż (codziennie używam cieni i kredek do ust, a bronzer
który aktualnie używam jest całkiem niezły. Czyżby ideał?)

7. Mieszkanie (firanki i zasłony czekają…)

8. Pisać częściej…

9. Buty (kupione w Lidlu za 50zł, zwykłe czarne botki)

10. Cieszyć się jesienią. Po prostu ;)



Znacie taką wersję zupy mlecznej? Zrobiłyście coś smacznego z
dyni?


Marta
Copyright © 2014 PrincesaMartita , Blogger