DAVID ALLEN ,,GETTING THINGS DONE" RECENZJA KSIĄŻKI

Książka o której słyszał prawie każdy ,,Getting things done czyli sztuka bezstresowej efektywności” autorstwa David’a Allen’a jest jedną z najbardziej popularnych i promowanych książek z działu organizacji i zarządzaniu czasem.


Czy faktycznie książka jest przeznaczona dla każdego? Czy i czego się z niej nauczyłam?


getting things done, david allen, sztuka bezstresowej efektywności, książka


Przez przypadek wypożyczyłam dwie te same książki w różnych bibliotekach, myślałam że to druga część lub po prostu inna książka tego autora.


Jedną zostawiłam sobie a drugą pożyczyłam Mamie. W ogóle nie rozmawiałyśmy o tej książce, nawet nie wiedziałam, że Mama ją przeczytała, aż do momentu kiedy ją pakowała do torebki żeby oddać książkę.


Nie mówiłam Mamie swojej opinii na temat tej książki, chciałam najpierw poznać jej zdanie i sprawdzić czy myślimy podobnie. Oj tak, obie nie przeczytałyśmy jej do końca, połowę książki obie czytałyśmy tylko nagłówki.


Książka dla każdego?


Niekoniecznie. Nie znajdziecie tam porad jak zorganizować sobie czas. Po prostu. Jedyne co, nie tyle się nauczyłam, ale utrwaliłam, to stosowanie metody 2 minut. Czynność która zajmie nam dwie minuty należy zrobić od razu.


To co opisuje autor, mam wrażenie że nie jest na polskie warunki. Jak dużo i czy w ogóle są polskie firmy zatrudniające tylu pracowników, gdzie menedżer ma pod sobą np. 2 tysiące osób? Albo rada, że koniecznie trzeba mieć metkownice. Ile z nas ma takie urządzenie? I czy jakikolwiek wysoko postawiony kierownik czy menedżer będzie metkował teczki? Od tego ma pracowników, sekretarkę i asystentów.


Byłam przekonana, że książka jest o organizacji czasu, wykonywaniu zadań oraz radzeniu sobie z licznymi obowiązkami w naszym życiu.


W książce jest bardzo dużo powtórzeń, miałam wrażenie że to samo czytałam kilka stron wcześniej, przez co miałam wrażenie że jest napisana bardzo chaotycznie. Na pewno nie jest to lekki typowy poradnik o zarządzaniu czasem i wykonywaniu zadań dla każdego. Bardzo chciałam przeczytać tę książkę  do której zachęciły mnie pozytywne opinie i cieszyłam się, że jest dostępna z jednej z bibliotek, do której specjalnie pojechałam na drugi koniec miasta.


Dużo więcej o organizacji czasu dowiaduję się z blogów, Internetu czy po prostu z własnego doświadczenia (metodą prób i błędów).


Czytałyście tę książkę? Jakie są Wasze wrażenia?


 

Marta

Copyright © 2014 PrincesaMartita , Blogger